Opšti cilj je doprinos uspostavljanju integrisanih i kolaborativnih modela podrške srpskoj prerađivačkoj industriji u cilju povećanja prodaje i izvoza prerađenog voća i povrća.
Specifični cilj je jačanje konkurentnosti u sektoru prerade voća i povrća kroz sistematsku podršku proizvodnji, standardizaciji, etiketiranju i razvoju izvoznih kapaciteta, uz transfer znanja i promociju, u cilju povećanja kvaliteta proizvodnje i boljeg pristupa domaćem i međunarodnom tržištu.
Cilj aktivnosti tokom implementacije projekta jeste odabrati 11 kompanija na osnovu sprovedenih istraživanja i utvrđenih kriterijuma i pružiti im neophodna znanja i praksu iz oblasti PL kroz stručne obuke i mentorske sesije, a zatim uspostaviti saradnju sa maloprodajnim lancima i ugovoriti prodaju.
Kao jedan od bitnih rezultata projekta, pored direktne podrške kompanijama u uspostavljanju saradnje sa maloprodajnim lancima, jeste i uspostavljanje saradnje sa PLMA – organizacijom koja okuplja više od više od 4.400kompanija članica širom sveta koje su uključene u privatne robne marke, ali i umrežavanje proizvođača kroz osnivanje udruženja „Asocijacija proizvođača robne marke Srbija“ i online platformu www.serbianpl.rs
Učešće u projektu je za kompanije značilo:
- Razvoj novih i unapređene postojećih proizvoda i optimizacija procesa
- Uniformnost i kontrolu kvaliteta proizvoda
- Povećanje produktivnosti i efikasnosti proizvodnje
- Ugovaranje plasmana proizvoda
- Vertikalno i horizontalno umrežavanje kompanija
Projekat je realizovan uz podršku USAID Projekta za konkurentnu privredu.